ביקור היסטורי: שרת התחבורה תבקר במרוקו

איתי גדסי No Comments on ביקור היסטורי: שרת התחבורה תבקר במרוקו

שרת התחבורה מירי רגב תבקר היום במרוקו, תיפגש עם שר התחבורה ושורת אישים בכירים ותחתום על שורה של הסכמים לשיתופי פעולה. כמו כן היא תניח זרים על קברי המלכים מוחמד החמישי וחסן השני במאוזוליאום ותבקר לראשונה גם בעיר הולדתו של אביה, ב-לראצ'ה

מרוקו צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התחבורה מירי רגב, מגיעה היום (ראשון) לביקור היסטורי במרוקו יחד עם משלחת של אנשי המקצוע הבכירים במשרד התחבורה. זהו הביקור הראשון של שרת תחבורה אי פעם בארץ זו. היא אמורה להיפגש ביום שני עם שר התחבורה של מרוקו, Mohamed Abdeljalil, ולחתום אתו על שורה של הסכמים בין שתי המדינות. בין השאר מדובר על הכרה ברישיונות הנהיגה בין שתי המדינות, חיזוק והוספה להסכמים בילטרליים בנושאי ספנות וחיבורים ישירים בין הנמלים בשתי הארצות וגם סיכומים על מחקרים משותפים בנושאים אלו.

במהלך הפגישה ידונו השרים גם על נושאי טכנולוגיות חדשניות בתחבורה כולל תחבורה אוטונומית, תחבורה חכמה וקידום מחקר וחדשנות בתחום הבטיחות בדרכים. דגש מיוחד בפגישה ייושם על נושא הרכבות המהירות, כאשר בהמשך גם תיסע השרה ברכבת המהירה בין רבאט לטנג'יר וגם תלמד מניסיונו של השר ואנשי משרדו בהקמה המיועדת של הרכבת המהירה המתוכננת לחבר בין קזבלנקה לאגאדיר. הכול בכדי להשתמש בניסיון זה בתוכניתה של השרה רגב לסלילת קו הרכבת המהירה, רכבת הקליע, בין אילת לקריית שמונה.

בפתיחת ביקורה תניח השרה זרים על קברי המלכים מוחמד החמישי וחסן השני במאוזוליאום בעיר הבירה רבאט. עוד אמורה השרה לבקר בנמל טנג'יר, להיפגש עם ראשי ערים, בכירים בממשל וכמובן גם עם אנשי הקהילה היהודית. ביקור מרגש במיוחד צפוי לשרת התחבורה בעיר ב-לראצ'ה, העיר בה נולד וגדל אביה, ובה היא תבקר גם בבית הקברות היהודי, שם קבור סבה.

שרת התחבורה מירי רגב: "אני מתרגשת מאוד לקראת הביקור, מאחר וזהו ביקור ראשון של שרת תחבורה אי פעם בארץ הנפלאה הזו, והפעם הראשונה בה אני מבקרת במרוקו. ומתרגשת בפן המקצועי משום שאני בטוחה כי שורת ההסכמים הבילטרליים שנחתום בינינו בימים הקרובים, בים, באוויר ביבשה, יהדקו עוד יותר את שיתופי הפעולה בין שני העמים.

"הסכם השלום החם והחשוב בין שתי המדינות עליו חתמו בעבר כבוד מלך מרוקו חסן השישי וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הכשירו את הלבבות, הגבירו מאוד את שיתופי הפעולה בין שני העמים וסללו את הדרך לשורת הסכמים כלכליים חשובים נוספים.

"אני מודה מכאן למלך מרוקו, מוחמד השישי ולשושלתו המפוארת על שמירת המסורת היהודית לאורך השנים, אני מתרגשת מאוד להגיע לבית הקברות היהודי בקזבלנקה ולהדליק נר על קברו של סבי, סלומון סיבוני. אבי פליקס סיבוני, נולד ב-לראצ'ה ועלה לארץ בשנת 1956.

"בזכות שושלת המלוכה של המלך הקשר החם בין הקהילה היהודית בישראל לזו החיה פה נשמר, והיחסים בין העם היהודי לעם המרוקאי היו חמים לכל אורך ההיסטוריה ועמדו במבחן במשך אלפי שנים".



0 תגובות